نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

نوستالژی| خراسان روی نوار شکست و ناکامی

  • کد خبر: ۹۶۴۵۴
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
نوستالژی| خراسان روی نوار شکست و ناکامی
نگاهی به حضور خراسان در اولین مسابقات فوتبال سراسری پس از انقلاب سال ۶۴- بخش دوم- را در این یادداشت می خوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ شاگردان سید مهدی قیاسی پس از شکست برابر گیلان در دومین هفته میزبان تهران بودند. تهرانی‌ها که رقابت‌های باشگاهی خود را در ۲ گروه دنبال می‌کردند تا پرسپولیس و استقلال در یک گروه نباشند! برای تیم منتخبشان نیز همین قاعده را رعایت کرده بودند و منتخب الفشان را از گروه استقلال و منتخب «ب» خود را از گروه پرسپولیس گلچین کرده و سکان هدایت تیم هایشان را هم به ترتیب به امیر حاج رضایی و ناصر ابراهیمی سپرده بودند.

ناتوان در گل زنی

جمعه ۲۲ شهریور ۱۰ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم تختی مشهد در یک هوای دلپذیر، شاهد یک بازی سرد و کم افت و خیز بودند،  خراسان بی برنامه و تهران ناهماهنگ. ۳ داور مازندرانی این دیدار (بهنیا، بهروان و مصطفی نژاد) هم به شدت روی اعصاب بودند و بار‌ها بازی را از جریان انداختند.

۲ تیم در نیمه اول آن چنان بی جان و بی رمق بازی کردند که تماشاگران حسرت وقتشان را می‌خوردند، اما در نیمه دوم اوضاع کمی بهتر شد و تهرانی‌ها، چند حرکت نصفه نیمه را به نمایش گذاشتند و شوت از راه دور را در دستور کار قرار دادند تا به این وسیله از دفاع چند لایه خراسانی‌ها عبور کنند و سرانجام روی بازی خوانی و سانتر امیر قلعه نویی، کریم باوی، مهاجم خوزستانی تهرانی ها، تک گل این دیدار را در دقیقه ۷۷ به ثمر رساند. بعد از این گل باز هم این تهران بود که در فاز تهاجمی بود و باوی ۲ بار دیگر هم فرصت گل زنی داشت؛ اما مرتضی اعتمادی مانع گل زنی شد. پس از اتمام بازی، تماشاگران که از نحوه انتخاب بازیکنان هم از گذشته شاکی بودند، به شدت نسبت به نوع بازی خراسان معترض شدند.

در این بازی تهرانی‌ها با رضا محتشم، شاهین بیانی، سعید تهمتن، مصطفی اردستانی، مجتبی حوله کیان، علی نعمت زاده (رحیم یوسفی ۷۵)، بهتاش فریبا (کاپیتان)، مجید نامجو مطلق، امیر قلعه نویی، مرتضی یکه (عزیز دسترس ۸۴) و کریم باوی در مقابل مشهدی‌ها صف آرایی کردند؛ ترکیبی که بیشتر بازیکنان آن از ۳ تیم بانک ملی، شاهین و استقلال بودند.

نبرد بی امتیاز‌ها

مشهدی‌ها ناکام در امتیاز گیری در سومین هفته هم میزبان بودند و حریف آ ن‌ها دیگر تیم بدون امتیاز این گروه یعنی آذربایجان غربی بود. ۸ هزار تماشاگر در آخرین جمعه تابستان (۲۹ شهریور) در ورزشگاه تختی جمع شده بودند تا شاهد پیروزی پر گل نماینده شهرشان باشند؛ اما وقتی سوت منوچهر نظری به صدا در آمد، از تنهاچیزی که خبری نبود، طراوت و شادابی شاگردان سید مهدی قیاسی بود!

خراسان در این بازی با ۲ تغییر نسبت به هفته قبل روانه میدان شده بود، جایی که شاملو و نوروزی جایگزین مهریار و امیدوار شده بودند. آذری‌ها که از همان ابتدا در لاک دفاعی رفته بودند و دل به ضد حمله داشتند، خیلی زود و در دقیقه ۲۹ به گل رسیدند و پس از آن هم یازده نفره به دفاع پرداختند و خراسان هم فقط و فقط کورکورانه و بی هدف حمله می‌کرد! گل آذربایجان روی تعلل دفاع میانی به ثمر رسید؛ جایی که اکبر میثاقیان، نشانی از آمادگی نداشت.

شکست سوم و اعتراض تماشاگران

با شروع نیمه دوم ابتدا فریدون مهریار و سپس حمید قاسم زاده در خط میانی به میدان آمدند، اما مشکل خراسان در این روز خط حمله بود، نه خط میانی. ۲۰ دقیقه آخر بازی خراسانی‌ها در زمین آذری‌ها خیمه زده بودند، اما دفاع چند لایه حریف که با چاشنی خشونت هم همراه بود، مجالی به خراسان نمی‌داد و از شانس بد آن‌ها تیر دروازه هم یار دوازدهم ارومیه ای‌ها شده بود و ۲ بار مانع گل زنی مشهدی‌ها شد؛ تا جایی که سید مهدی قیاسی، مربی این تیم، بعد از بازی با گلایه از بازیکنانش گفت: آن‌ها حتی در حد و اندازه معمولی هم نبودند و اینکه دفاع حریف و بخت خوش آن‌ها مانع کامیابی شاگردانش شده است.

 بعد از اتمام مسابقه تماشاگران معترض با خشم و هیجان، تا ۲۰ دقیقه بعد از اتمام بازی ورزشگاه را ترک نکردند؛ به گونه‌ای که مسئولان ورزشگاه، نورافکن‌ها را خاموش کردند تا مردم متفرق شوند، اما تماشاگران خشمگین با روشن کردن آتش با کاغذ روزنامه‌هایی که به عنوان زیر انداز استفاده می‌کردند، باز هم در استادیوم ماندند تا اینکه میرزاییان، رئیس هیئت فوتبال، به آن‌ها قول داد تیم را ترمیم کند!

زردکانلو به جای قیاسی

پس از تعطیلی همه مسابقات فوتبال به مناسبت برگزاری رویداد‌های ورزشی هفته دفاع مقدس که آن زمان با عنوان هفته جنگ برگزار می‌شد، چراغ لیگ قدس مجدد پس از یک هفته وقفه، ۱۲ مهر روشن شد تا خراسانی‌ها اولین تیمی باشند که نسبت به تغییر مربی اقدام کرده باشند. قیاسی که از همان ابتدا به خاطر دعوت و استفاده از بازیکنان تیم تحت هدایت باشگاهی اش یعنی ابومسلم مورد انتقاد هواداران قرار گرفته بود، پس از ۳ شکست متوالی و اعتراض هواداران، تقاضای ۲ ماه مرخصی کرد؛ اما هیئت فوتبال با اعلام قبول استعفای وی، عملا خاتمه همکاری اش را در تیم منتخب استان با این مربی با سابقه اعلام کرد و قاسم زردکانلو به جای او هدایت تیم را بر عهده گرفت.

پاشنه آشیل خراسان

مشهدی‌ها با این شوک روحی روانه تبریز شدند تا در مقابل ۲۵ هزار تماشاگر مشتاق آذری در ورزشگاه تختی این شهر به میدان بروند. با سوت محمد ریاحی، تبریزی‌ها از چپ و راست به دروازه مرتضی اعتمادی حمله ور شدند؛ اما حسین امیدوار و فریدون مهریار، ۲ دفاع کناری خراسان، با چنگ و دندان مانع نتیجه گیری قرمزپوشان می‌شدند و هر جا هم کم می‌آوردند، از فاکتور خطا غافل نمی‌شدند.

در حالی که خراسان روش ۴.۴.۲ و تبریز ۴.۳.۳ را انتخاب کرده بود، روی یک ضدحمله و در بهترین زمان ممکن حسین دیهیم با پیشروی مناسب، سعید صیامی را با سانتری زیبا در موقعیت گل قرار داد و مهاجم فرصت طلب خراسانی هم با یک ضربه سر، کار را تمام کرد تا یک دقیقه بعد داور سوت پایان نیمه اول را به صدا در بیاورد. با شروع نیمه دوم، تبریزی‌ها بر خلاف نیمه اول که از جناحین سود نبردند، عمق دفاع خراسان را هدف گرفتند و زردکانلو نیز با بیرون کشیدن رهباردار و فرستادن محمد نژاد به جای او در دقیقه ۵۸، قصد ترمیم میانه دفاعش را داشت، اما موفق نشد؛ زیرا که مشکل، میثاقیان نا آماده بود، نه رهباردار.

۱۰ دقیقه بعد از تعویض، با خطای میثاقیان، داور اعلام پنالتی کرد تا امیر داداش ضیایی بازی را به تعادل بکشاند؛ اما این پایان داستان نبود و گل دقیقه ۸۰ سید محمد علوی که باز هم از عمق دفاع خراسان به ثمر رسید، چهارمین شکست خراسان را در چهارمین هفته رقم زد.  البته خراسان خوش شانس بود که مرتضی اعتمادی با درخشش خود نگذاشت این فاصله بیشتر شود.  

قاسم زردکانلو بعد از بازی گفت: خراسان دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، ما قطعا در بازی‌های آینده با تغییر سیستم، فوتبالی تهاجمی را به نمایش می‌گذاریم. او همچنین اضافه کرد اگر این بازی در مشهد بود، نتیجه چیز دیگری بود.  در پایان هفته چهارم تهران با ۷ امتیاز صدر نشین و خراسان بدون امتیاز، قعر نشین گروه «الف» بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->